十为做人,一为做事。做人宜粗,做事宜细。

随便写写,怎么还当真了。
House by the Sea - Moddi

A-水塔先生 、:

如果你还没睡的话,

就来和我一起听歌吧。

    In my heart I belong in a house by the sea
    在我的心里 我有一所房子 面朝大海

前奏、嗓音、节奏,Moddi像是在寒风吹过的冬,穿着针织毛衣坐在海边的小屋里轻轻唱出。

    光线不需要多么强烈和温暖,在海边吹来的风像是有海鸥的味道。在傍晚的海边,光即将逝去的那一简短的时间里把这首歌唱着。

歌唱完,阳光终于完全逝去。

我也将在这时打开暖色的灯,喝掉最后一口咖啡。

靠着抱枕,沉沉睡去。

They say home is the place where your heart is
人说 家是你的心所在之处
Then I am home now, though I am far away
那么我现在已经身处家中 虽然我的肉体却在千里之外
For so long I've let the forest guard it
长久以来 我都让茂密的森林来守卫我的家
And now it's begging me to stay
现在我的家在乞求我留下
And I'm trying my best to be tough
我努力硬下心来
To pretend I am strong and can siphon it off
假装我很坚强 可以撇开我的牵挂

But I'm not who I wanted to be
但是我还不是我所想成为的那个人
In my heart I belong in a house by the sea
在我的心中 我有一所房子 面朝大海
They say home is a place where you're needed
人说 家是你被需要的地方
Then I am home now, but I am leaving
那么我现在已经身处家中 虽然我正要离开
To feel my feet being kissed by the seaweed
感受着水草亲吻双足
And I will be silent and kiss it back
我会静静地享受着 并给予它们同样的吻
This is not who I want you to see
这不是我想要你见到的我
It's just adding on weight to the darkness in me
这只会增加我内心的阴影
And from the little I have understood
而据我有限的所知
I believe that a house by the sea would do good
我相信 拥有一所面朝大海的房子能够减少我内心的阴影
They say home is a place you can choose to be
人说 家是你可以选择的地方
And I've decided to carry home inside me
于是我决定将家深藏我心随身携带
So it's not really as if I am leaving
所以好像我并不是真的要离开
It's more like something pulling me
而是有什么东西让我身不由己
Because behind everything that I do
因为我所做的一切事情
I just want to forget, want to carry this through
都是为了忘记 想要坚持下去
Fill my lungs with the sweet summer air
深吸一口甜蜜的夏日空气
In my heart, in my mind I am already there
在我的心里 在我的脑海里我已经在那儿
Yeah behind everything that I do
是啊 我所做的一切事情
I just want to come home and lay down beside you
我只是想回到家里 躺在你身旁
And then I'll be who I wanted to be
我便可以成为我想成为的那个人
In my heart I belong in a house by the sea
在我的心里 我有一所房子 面朝大海


评论
热度(142)
© | Powered by LOFTER