十为做人,一为做事。做人宜粗,做事宜细。

随便写写,怎么还当真了。
The Tracks Of My Tears - The Miracles、Smokey Robinson

壁虎小漫步:

鲍勃迪伦曾经评价smokey robinson,是美国活着的最伟大的诗人。

People say I'm the life of the party 
人们都说我使派对充满生机

'cause I make a joke or two 
因为我可以说一两个笑话

Although I might be laughing loud and hearty , 
虽然我也许笑得很大声好像很开心

Deep inside I am blue 
但在内心深处我很忧伤

 

So take a good look at my face 
所以请仔细的看看我的脸

You'll see my smile looks out of place 
你会看见我那看上去极不自然的笑颜

If you look closer, it's easy to trace , 
如果你再靠近一点便会很容易发现

The tracks of my tears.. 
我的泪痕浮现

I need you, need you 
我需要你需要你

 

Since you left me if you see me with somebody else , 
自从你离开我是不是你看见我和另一个女孩在一起

Seeming like I'm having fun 
好像很开心的样子

Although they might be cute 
虽然她也许很可爱

There's just no substitute 
但她只是一个替代品

'cause you're the permanent one.. 
因为你才是独一无二的那个人

 

So take a good look at my face 
所以请仔细看看我的脸

You'll see my smile looks out of place 
你会看见我那看上去极不自然的笑颜

If you look closer, it's easy to trace , 
如果你再靠近一点便会很容易发现

The tracks of my tears.. 
我的泪痕浮现

I need you, need you 
我需要你需要你

 

Outside I'm masquerading 
表面上我伪装

Inside my hope is fading 
内心里我所有的希望正在逐渐消失

Just a clown , 
我就是一个小丑

Since you put me down 
自从你羞辱奚落了我

My smile is my make-up 
笑容就是我穿戴的伪装

I wear since my break up with you.. 
和你分手后

 

So take a good look at my face 
所以请仔细看看我的脸

You'll see my smile looks out of place 
你会看见我那看上去极不自然的笑颜

If you look closer, it's easy to trace , 
如果你再靠近一点便会很容易发现

The tracks of my tears 
我的泪痕浮现

 

So take a good look at my face 
所以请仔细看看我的脸

You'll see my smile looks out of place 
你会看见我那看上去极不自然的笑颜

If you look closer, it's easy to trace , 
如果你再靠近一点便会很容易发现

The tracks of my tears 
我的泪痕浮现

评论
热度(1)
© | Powered by LOFTER